24.02.18

Mis on zine? / What's a zine?

Sellise termini nagu zine otsa sattusin ma järgnevat YouTube videot vaadates:

   

Sealt edasi uurides sain ma teada, et tegemist on väikese ajakirjaga. Seda võib teha ja jagada igaüks. Zine võib sisaldada näiteks originaal kirjutisi, mõtteid, kunsti, fotosid jne. Tavaliselt on zine koostatud ja tahtmise korral ka levitatud ühe inimese või väikese grupi poolt. Selle koostamiseks puuduvad reeglid, see võib olla igas suuruses ja igal teemal.
Lähemalt saab lugeda zine olemuse ja tegemise kohta näiteks siit (inglise keeles).



Minu zine:


Järgnevad pildid illustreerivad, kuidas ma endale lillede ja heade mõtetega väikse 8-leheküljelise raamatukese tegin.

Raamatukese põhja ja lehtede moodustamiseks kasutasin ühte A4 sodipaberit, mille ma kergelt üle värvisin valge akrüüli ja sinise guašiga. Kuidas täpselt seda lehte voltima ja lõikama peab raamatu moodustamiseks saab leida Internetist, kasutades otsinguks fraasi "single-sheet zine" või ka  sellelt lingilt lk 20 pealkirjaga "Single-Sheet Zine". 
.

Järgmiseks leidsin vanast entsüklopeediast ilusaid taimede illustratsioone ja sealt saingi teema oma zine loomiseks.


Kui olin pildid välja lõiganud ja kokku kogunud, siis edasi kleepisin ma need kollaažina oma raamatukese põhjale. 


Lõpetuseks kirjutasin musta tindipliiatsiga sisse lilledega seonduvaid mõtteteri ja leheküljenumbrid.




2 kommentaari:

  1. Väga äge ja inspireeriv:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma tänan. Mul on väga hea meel, kui minu looming ka teisi inspireerib :)

      Kustuta